Piatok, 12. jún 2026
Mimoriadne správy
- Technická porucha zdržala odlet pápeža Leva XIV. z Kanárskych ostrovov
- Putin vyhlásil, že ukrajinské dronové útoky majú rozdeliť ruskú spoločnosť
- Top foto dňa (12. jún 2026): Predsedníčka EP na Slovensku, mláďa hrošíka, MS vo futbale a počasie
- Maďarsko po Orbánovi: Péter Magyar otáča kormidlo od Moskvy smerom k susedom a Európe
- Trump obvinil Irán zo skresľovania obsahu pripravovanej mierovej dohody
Dlhé šoférovanie a dlhé sledovanie televízie znižuje inteligenciu
Webnoviny 24. júl 2017 616
BRATISLAVA 24. júla (WebNoviny.sk) - Pravidelné dlhé šoférovanie, a tiež pravidelné dlhé sledovanie televízie znižuje inteligenciu. Vyplýva to z výsledkov výskumu britského vedeckého tímu, ktorý skúmal viac ako pol milióna obyvateľov Veľkej Británie vo veku od 37 do 73 rokov po dobu piatich rokov.
U osôb, ktoré každý deň šoférovali dve až tri hodiny denne a viac, zaznamenali hneď na začiatku výskumu v priemere nižšiu mozgovú aktivitu, a tá zároveň počas výskumu rýchlejšie klesala. O výskume informuje britský denník The Independent.
Odporúčame:
Konzumujete dostatok ovocia a zeleniny? Odborníčka radí s obsahom letného jedálnička
Podobné ukazovatele ako pri šoférovaní vykazovala aj skupina pozorovaných osôb, ktorá mala spoločné každodenné troj- a viachodinové sledovanie televízie.
Opačné výsledky, teda zvýšenie mozgovej aktivity, zaznamenali výskumníci pri ľuďoch, ktorí v nadpriemernej miere používali počítač, a to bez ohľadu na to, či ho používali na prácu, alebo napríklad na hranie hier.
"Pri ľuďoch, ktorí používali počítač viac ako dve alebo tri hodiny denne, sa kognitívne schopnosti zvyšovali. Keď pozeráte televíziu, váš mozog je menej aktívny. Ale používanie počítača naopak mozog stimuluje," vysvetľuje jeden z autorov výskumu, epidemiológ Kishan Bakrania z Leicesterskej univerzity.
Viac k témam: zaujímavosti
Zdroj: Webnoviny.sk - Dlhé šoférovanie a dlhé sledovanie televízie znižuje inteligenciu © SITA Všetky práva vyhradené.
Populárne články
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.
Predchádzajúci článok
Deti vedia rozlíšiť rôzne reči ešte pred narodenímNasledujúci článok
Päťročné dievčatko predávalo limonádu, dostalo pokutu 150 libier
Kaufland dáva mestám zelenú: Rozhodnite, kde pribudnú nové stromy a kvety
Po uvoľnení pravidiel na Facebooku v USA prudko pribudli vyhrážky politikom
Airbus predstaví nový projekt stíhačky po kolapse francúzsko-nemeckého FCAS-u