Nedeľa, 14. december 2025
Mimoriadne správy
- Desiatky tisíc Maďarov protestovali v Budapešti, žiadali odstúpenie Orbána pre prípady zneužívania detí – FOTO
- Ukrajina obvinila Rusko z útoku dronom na tureckú nákladnú loď prevážajúcu slnečnicový olej
- Lukašenko prepustil viac ako 100 politických väzňov vrátane nositeľa Nobelovej ceny Alesa Biaľackého
- Dvaja ľudia v Saratove zahynuli pri ukrajinskom útoku dronmi, Rusi odpovedali Kinžalmi
- Nemecko pošle skupinu vojakov do Poľska, obavy z ruských hrozieb narastajú
Regionálne televízie vysielali skrytú reklamu pre Sme rodina, Transparency podalo podnet
21.2.2020 (Webnoviny.sk) - Dve regionálne televízie robia krátko pred parlamentnými voľbami skrytú reklamu lídrom hnutia Sme rodina. Na svojom profile na sociálnej sieti o tom informuje mimovládna organizácia Transparency International Slovensko (TIS), ktorá v tejto súvislosti podala podnet na Východoslovenskú a Stredoslovenskú televíziu volebnej komisii a Rade pre retransmisiu. Tie strážia nestraníckosť a poctivé označovanie reklamy v televíziách a rádiách.
Posledné dva týždne vysielala Východoslovenská televízia v relácii Osobnosti tri rozhovory s kandidátmi strany Sme rodina - jednotkou Borisom Kollárom, osmičkou Jozefom Lukáčom a pätnástkou Igorom Kašperom.
„Ide všetko o voľné dialógy, kde sa rieši ich detstvo, životný štýl, práca či plány do budúcnosti," priblížilo TIS. Rozhovory nie sú podľa mimovládky označené ako politická reklama a sú vysielané dvakrát denne.
Televízia rozhovor s Kollárom podporila aj na svojom Facebooku inzerciou za viac ako sto eur a statusy s videami televízie potom zdieľali Lukáč a okresné pobočky hnutia. Ako ďalej informuje TIS, reláciu s Kašperom a Kollárom zverejnila aj sesterská Stredoslovenská televízia.
Obe televízie vlastní senecký podnikateľ Rastislav Valenčík. Dokopy majú podľa ich vlastných tvrdení sledovanosť 900-tisíc divákov týždenne.
Faktúry za tieto rozhovory sa neobjavili na volebnom účte Sme rodina. „Nie je to prvýkrát, čo kandidáti Sme rodiny využívajú skrytú reklamu v médiách. Pred mesiacom sme upozornili na podobnú (hnutím platenú) manipuláciu ľudí na webe Hlavný Denník," uzavrelo TIS.
Viac k témam: Parlamentné voľby do NRSR na Slovensku 2020, TIS Transparency International Slovensko
Zdroj: Webnoviny.sk - Regionálne televízie vysielali skrytú reklamu pre Sme rodina, Transparency podalo podnet © SITA Všetky práva vyhradené.
Hodnotenie článku
Populárne články
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.
Predchádzajúci článok
SEO zraz pritiahol do Bratislavy marketérov zo 17 krajínNasledujúci článok
Fico označil Bugára za cholerika a poslancov Mosta-Híd za katastrofu
5 tipov na zlepšenie výkonu servera prostredníctvom monitorovania
Keď sa brucho nadúva. Kniha, ktorá konečne hovorí nahlas o téme, o ktorej sa radšej mlčí
Atómové návyky: Workbook. Praktický návod, ktorý mení život po malých krokoch