Piatok, 5. december 2025
Mimoriadne správy
- Slovensko má nový duchovný symbol vo Vatikáne, Pellegrini hovorí o nádeji v čase napätia a neistoty doma aj vo svete – VIDEO, FOTO
- Blanár rokoval so zástupcami Gruzínska a Kirgizska, cieľom je prehĺbenie hospodárskej spolupráce – VIDEO, FOTO
- Slovensko je pripravené Ukrajine opäť poskytnúť pomoc, Blanár v rámci zasadnutia NATO rokoval aj s Landauom – FOTO
- Ruskí vojaci podľa Ukrajiny uviazli v pouličných bojoch o Pokrovsk
- V českom mestečku zo školy evakuovali 450 ľudí pre obavy z výbuchu
Tržby počas pandémie vzrástli štyrom z desiatich slovenských e-shopov, ukázal prieskum
23.5.2020 (Webnoviny.sk) - Pandémia Covid-19 priniesla zvýšenie tržieb štyrom z desiatich slovenských e-shopov. Pätine sa tržby počas koronakrízy nezmenili, naopak pokles zaznamenalo 37 % slovenských e-commerce firiem.
Ako ďalej vyplýva z aktuálneho prieskumu spoločností ui42 a KPMG na Slovensku, v prípade, že tržby e-shopom stúpli, najčastejšie išlo o nárast vo výške 16 - 30 %. Naopak, pri znížení tržieb zaznamenali obchodníci straty vyššie ako 30 %.
Viac o téme: Ekonomické dopady koronavírusu
Počas pandémie sa teda výrazne zmenili nákupné zvyky spotrebiteľov a významná časť nákupov sa preniesla do online prostredia, no nie všetkým kríza priniesla zvýšenie tržieb.
Logistické problémy a dodávatelia
Zástupcovia slovenských e-shopov bojovali počas tohto obdobia najmä s logistickými problémami a výpadkom dodávateľov.
Problémy s meškaním balíkov zasiahlo podľa prieskumu šesť z desiatich slovenských e-shopov. Takmer 80 % z nich sa vyjadrilo, že ich balíky smerom ku zákazníkom meškali v priemere 1 až 6 dní.
Investície však opýtané spoločnosti neznížili, naopak štyri z desiatich online obchodov pridali do svojho portfólia nové produkty.
„Z krízy vychádzajú víťazne tí, ktorí sa vedia najefektívnejšie prispôsobiť zmene správania spotrebiteľov. Jednou z ciest sú investície do nových produktov, zákazníckej skúsenosti, marketingu, prípadne akvizícií, ktoré posilnia produktové portfólio firmy tak, že dokážu naplniť očakávania a dopyt spotrebiteľov,“ vysvetľuje partnerka KPMG na Slovensku zodpovedná za sektor maloobchodu Ivana Mazániková.
Desiatky e-shopov v prieskume
Prieskum Vplyv COVID-19 na e-commerce na Slovensku zrealizovali spoločnosti KPMG na Slovensku a ui42 formou online dotazníka v máji 2020. Dotazník vyplnilo 80 zástupcov slovenských e-shopov.
Z nich 51 % predáva tovar iba koncovým zákazníkom, zvyšní respondenti predávajú tovar alebo služby aj pre iné firmy.
Viac ako tretina respondentov pôsobí v segmente hobby a voľný čas, nasleduje oblečenie, móda a obuv a domácnosť, bývanie a kancelária.
Dve tretiny e-shopov z tohto prieskumu malo za minulý finančný rok obrat do 250-tis. eur. Iba na Slovensku pôsobí 52 % respondentov. Kamennou predajňou disponovalo v čase prieskumu 46 % účastníkov prieskumu.
Viac k témam: e-shop, Ekonomické dopady koronavírusu
Zdroj: Webnoviny.sk - Tržby počas pandémie vzrástli štyrom z desiatich slovenských e-shopov, ukázal prieskum © SITA Všetky práva vyhradené.
Populárne články
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.
Predchádzajúci článok
Vedci dosiahli rekordnú rýchlosť internetu, za sekundu by mohli stiahnuť tisíce filmov
Ruskí vojaci podľa Ukrajiny uviazli v pouličných bojoch o Pokrovsk
Okamurovi pred domom opäť viala ukrajinská vlajka
Majiteľovi značky Zara sa darí napriek konkurencii zo strany predajcov lacnejšieho oblečenia