Pondelok, 8. december 2025
Mimoriadne správy
- Obrovská vlna na ostrove Tenerife zabila dvoch slovenských občanov, tretí je zranený
- The Mirror: Na Ukrajine bolo pravdepodobne zabitých už viac ako pol milióna Rusov
- Nemci odrádzajú svojich občanov od vianočných trhov v Prahe. Číha tam smrteľné nebezpečenstvo, tvrdia
- Seniorka za volantom riešila padajúce veci v aute, skončila v rybníku
- Na ruské mesto Belgorod spadla ruská letecká bomba
Takmer polovica zákazníkov odmieta obchodovanie s ich dátami, vzrástli obavy z kyberútokov
21.3.2021 (Webnoviny.sk) - Pre takmer polovicu zákazníkov vo svete je neprijateľné obchodovanie s ich dátami. Vyplýva to z tretieho vydania štúdie Me, my life, my wallet od spoločnosti KPMG, ktorá ju realizovala na vzorke 19 tis. spotrebiteľov v 16 krajinách sveta, pričom Slovensko nebolo súčasťou prieskumu.
Vzrástli tiež obavy zákazníkov z kybernetických útokov, ktorých sa obáva 60 % respondentov a rizík spojených so zdieľaním údajov.
Personalizované ponuky
Zo štúdie ďalej vyplynulo, že spoločnosti čoraz viac investujú do produktov, ktoré sú personalizované. Produkty alebo služby na mieru jednotlivcom, sú dnes prioritou pre dve tretiny firiem.
Zákazník si pritom ani nemusí uvedomiť, že mu spoločnosť odporučila tovar na základe jeho histórie objednávok alebo vzorcov spotreby podobných spotrebiteľov.
Tridsať percent mužov považuje podobné správanie sa firiem za „super“ a rovnaké percento za „strašidelné“. Zo žien to vnímalo pozitívne iba 27 % žien. Tento typ personalizácie považujú za skvelú najmä mileniáli.
Online aktivity
„Je nevyhnutné, aby spoločnosti definovali a informovali o konkrétnych výhodách, ktoré spotrebiteľovi plynú z poskytnutých údajov. Podľa prieskumu KPMG si 47 % spotrebiteľov myslí, že spoločnosti by nikdy nemali predávať údaje tretím stranám,“ vysvetlila partnerka KPMG na Slovensku zodpovedná za sektor maloobchodu Ivana Mazániková.
Stúdia KPMG tiež zistila, že 13 % respondentov v uplynulom roku znížilo používanie sociálnych sietí. Dôvodom môže podľa KPMG byť, že väčšina aktivít sa odohráva online - práca, škola, šport, nákupy aj kultúra.
Zároveň však narástol počet respondentov, ktorí uviedli, že ich deti trávia na svojich mobilných telefónoch 3 až 4 hodiny denne - z 34 % na aktuálnych 46 % detí.
Viac k témam: kybernetická bezpečnosť, online nakupovanie, osobné údaje, prieskum
Zdroj: Webnoviny.sk - Takmer polovica zákazníkov odmieta obchodovanie s ich dátami, vzrástli obavy z kyberútokov © SITA Všetky práva vyhradené.
Hodnotenie článku
Populárne články
Kallasová: Washington je stále najväčším spojencom EÚ Sobota, 11:41 Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.
Slovensko má nový duchovný symbol vo Vatikáne, Pellegrini hovorí o nádeji v čase napätia a neistoty doma aj vo svete – VIDEO, FOTO
Najvyšší súd prejedná odvolanie prokurátora vo veci Kádára zo skupiny sátorovcov