Piatok, 5. december 2025
Mimoriadne správy
- Slovensko má nový duchovný symbol vo Vatikáne, Pellegrini hovorí o nádeji v čase napätia a neistoty doma aj vo svete – VIDEO, FOTO
- Blanár rokoval so zástupcami Gruzínska a Kirgizska, cieľom je prehĺbenie hospodárskej spolupráce – VIDEO, FOTO
- Slovensko je pripravené Ukrajine opäť poskytnúť pomoc, Blanár v rámci zasadnutia NATO rokoval aj s Landauom – FOTO
- Ruskí vojaci podľa Ukrajiny uviazli v pouličných bojoch o Pokrovsk
- V českom mestečku zo školy evakuovali 450 ľudí pre obavy z výbuchu
Takmer polovica ekonomicky aktívnych Slovákov pracovala počas prvej vlny koronavírusu z domu
17.10.2020 (Webnoviny.sk) - Počas jarnej vlny pandémie pracovala na tzv. homeoffice zo všetkých obyvateľov Slovenska vo veku 15 až 79 rokov aspoň niekoľko dní v týždni viac ako štvrtina. Z ekonomicky aktívnych obyvateľov sa podiel vyšplhal na 42%.
Všetky alebo takmer všetky dni v týždni pritom pracovalo z domu 26% ekonomicky aktívnych Slovákov. Ako ďalej vyplýva z prieskumu agentúry Go4insight zameraného na skúsenosti a preferencie práce z domu, častejšie z domu pracovali ženy, ľudia v strednom veku a ľudia z Bratislavy.
Veľký podiel pracujúcich z domu boli tí, ktorí majú školopovinné deti, pričom platí, že čím mladšie školopovinné dieťa, tým väčšiu časť pracovného týždňa rodičia pracovali z domu. Z domu pracovali aj dve tretiny ľudí s najvyšším sociálnym a ekonomickým postavením.
Efektívnejšia práca
Približne polovica z tých, ktorí pracovali z domu, hodnotila v prieskume efektivitu vlastnej práce na približne rovnakej úrovni. O niečo viac ako štvrtina sebakriticky uviedla, že efektivita ich práce bola o niečo nižšia.
Na druhej strane si asi rovnako veľká skupina myslí, že ich pracovný výkon doma bol dokonca o niečo vyšší, ako je tomu bežne v práci. Ženy hodnotia efektivitu svojej práce o niečo lepšie, až skoro tretina z nich uviedla, že efektivita ich práce v porovnaní s prácou v bežnom pracovnom prostredí bola vyššia a 23% hodnotí svoju prácu ako menej efektívnu.
Výrazne efektívnejšie pracovali podľa svojho názoru ľudia, ktorí majú školopovinné deti. A opäť platí, že čím mladšie je školopovinné dieťa, tým vyššie bolo sebahodnotenie efektivity práce.
Brali by aj častejšie
Približne 40% zamestnancov, ktorí počas koronakrízy využívali homeoffice, by prácu z domu preferovali častejšie alebo oveľa častejšie, ako tomu bolo pred pandémiou. Ďalších 30% by preferovalo približne rovnakú frekvenciu práce z domu.
Nie všetci pracovníci, ktorí si počas pandémie vyskúšali prácu z domu, by však podľa prieskumu takýmto spôsobom chceli pracovať aj v budúcnosti. Približne tretina z nich by z domu chcela pracovať menej často ako pred pandémiou.
Individuálna preferencia
"Zdá sa, že preferencia práce z domu je veľmi individuálna a závisí od osobného a rodinného nastavenia jednotlivých zamestnancov. Ukazuje sa, že optimálnym riešením môže byť individuálne nastavená kombinácia práce z pracoviska a z domu. Oveľa častejšie by si priali pracovať z domu muži, hoci na druhej strane pri práci z domu sami seba označili za menej efektívnych. Vyššiu frekvenciu práce z domu by uprednostnili aj mladší ľudia," uvádza agentúra.
Spoločnosť Go4insight poskytuje rôzne prieskumy trhu. Je členskou agentúrou Slovenskej asociácie výskumných agentúr SAVA. Všetky uvedené informácie pochádzajú z reprezentatívneho prieskumu na populácii Slovenskej republiky vo veku 15-79 rokov, ktorý agentúra realizovala na reprezentatívnej vzorke 1 000 respondentov v na prelome júla a augusta 2020.
Viac k témam: práca z domu, prieskum
Zdroj: Webnoviny.sk - Takmer polovica ekonomicky aktívnych Slovákov pracovala počas prvej vlny koronavírusu z domu © SITA Všetky práva vyhradené.
Populárne články
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.
Ruskí vojaci podľa Ukrajiny uviazli v pouličných bojoch o Pokrovsk
Okamurovi pred domom opäť viala ukrajinská vlajka
Majiteľovi značky Zara sa darí napriek konkurencii zo strany predajcov lacnejšieho oblečenia