Piatok, 5. december 2025
Mimoriadne správy
- Blanár rokoval so zástupcami Gruzínska a Kirgizska, cieľom je prehĺbenie hospodárskej spolupráce – VIDEO, FOTO
- Slovensko je pripravené Ukrajine opäť poskytnúť pomoc, Blanár v rámci zasadnutia NATO rokoval aj s Landauom – FOTO
- Ruskí vojaci podľa Ukrajiny uviazli v pouličných bojoch o Pokrovsk
- V českom mestečku zo školy evakuovali 450 ľudí pre obavy z výbuchu
- Nemecko rozprestiera Európsky nebeský štít
Stavba D1 pri Ružomberku sa omešká päť rokov a Triblavina na D1 dva a pol roka
BRATISLAVA 4. januára (WebNoviny.sk) - Obnovenie prác na pozastavených častiach stavby úseku diaľnice D1 Hubová - Ivachnová v dĺžke 15 kilometrov či na stavbe mimoúrovňovej križovatky Triblavina na úseku D1 Bratislava - Senec považuje Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) za jedny z hlavných medzníkov vo výstavbe diaľnic v minulom roku.
Stavby stáli od roku 2015
Obe meškajúce stavby v prevažnej miere stáli od roku 2015 z rôznych dôvodov, pôvodne mali byť hotové už v roku 2017. Výstavba úseku D1 pri Ružomberku sa pre zmenu trasy a predĺženie tunela Čebrať predĺži predbežne do leta 2022, križovatka Triblavina pre zmenu stavby pred dokončením by mala byť hotová koncom roka 2019.
NDS považuje za jeden z najdôležitejších vlaňajších medzníkov vo výstavbe aj začiatok razenia vyše dvojkilometrového tunela Prešov v auguste na úseku D1 Prešov, západ - Prešov, juh (7,9 km).
"V septembri bol prerazený najdlhší diaľničný tunel na Slovensku, tunel Višňové (7,5 km), ktorý sa buduje v rámci stavby D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (13,5 km). Prerazenie meškalo deväť mesiacov, množstvo stavebných objektov má ešte vyššie meškanie," informovala agentúru SITA hovorkyňa NDS Michaela Michalová s tým, že túto situáciu nepretržite riešia.
Výrazné meškanie stavebných prác
Problematický úsek D1 južne od Žiliny s tunelom Višňové stavia taliansko-slovenské konzorcium firiem Salini Impregilo, S. p. A., a Dúha, a. s. Pôvodne ho mali vybudovať do konca roka 2019, ale pre výrazné meškanie stavebných prác to už nie je reálne a úsek by mal byť hotový najskôr v roku 2020.
"Práve preto, aby do budúcna nedochádzalo k podobným problémom, NDS pripravila a postupne zavádza do praxe nové vyhodnocovanie ponúk pri verejnom obstarávaní, kde by jediným kritériom nebola najnižšia cena, ale viacero kritérií," uviedla Michalová. Jedným z takýchto kritérií je napríklad kvalita tímu odborníkov. NDS bude na základe viacerých kritérií vyhodnocovať ako prvú súťaž na výstavbu úseku R2 Kriváň - Mýtna (9,15 km), vyhlásenú vlani v júli.
Viac k témam: Bratislava - Senec, diaľnica D1, Hubová - Ivachnová, Národná diaľničná spoločnosť (NDS)
Zdroj: Webnoviny.sk - Stavba D1 pri Ružomberku sa omešká päť rokov a Triblavina na D1 dva a pol roka © SITA Všetky práva vyhradené.
Hodnotenie článku
Populárne články
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.
Putin: Ak Európa chce vojnu s Ruskom, my sme pripravení
Z nákladného auta v Nemecku zmizlo 20-tisíc kusov nábojov určených pre armádu
Ruskí vojaci podľa Ukrajiny uviazli v pouličných bojoch o Pokrovsk