Nedeľa, 14. december 2025
Mimoriadne správy
- Ukrajina obvinila Rusko z útoku dronom na tureckú nákladnú loď prevážajúcu slnečnicový olej
- Lukašenko prepustil viac ako 100 politických väzňov vrátane nositeľa Nobelovej ceny Alesa Biaľackého
- Dvaja ľudia v Saratove zahynuli pri ukrajinskom útoku dronmi, Rusi odpovedali Kinžalmi
- Nemecko pošle skupinu vojakov do Poľska, obavy z ruských hrozieb narastajú
- Tisíce Rumunov protestovalo proti korupcii v justícii, nepokoj vyvolala investigatívna reportáž
Slovensko a Poľsko potvrdili potrebu pokračovať vo výstavbe D3 a cesty S1
BRATISLAVA 15. januára (WebNoviny.sk) - Minister dopravy a výstavby SR Arpád Érsek a poľský minister infraštruktúry Andrzej Adamczyk potvrdili potrebu pokračovania v príprave výstavby diaľnice D3 na slovenskej strane a rýchlostnej cesty S1 v Poľsku v rámci baltsko-jadranského koridoru.
Tieto cestné prepojenia považujú obe krajiny za kľúčové tranzitné spojnice, ako aj rýchlostnú cestu R4 na východe Slovenska, ktorá nadväzuje na poľskú cestu S19. Obaja ministri pri tejto príležitosti v pondelok v poľskom Źywieci podpísali spoločné vyhlásenie v oblasti najdôležitejších dopravných investícií na slovensko-poľskom pohraničí, informovalo Ministerstvo dopravy a výstavby SR.
Na Slovensku chýba 22 kilometrov
Obe susedné krajiny si podľa Érseka uvedomujú, že kvalitná dopravná infraštruktúra napomáha užšiemu prepojeniu regiónov na slovensko-poľskom pohraničí a rozvoju týchto regiónov. "Robíme všetko preto, aby sme dokončili prípravu a dostavali zostávajúce úseky na diaľnici D3 a pokračovali v technickej príprave chýbajúcich úsekov na R4, ktorá je súčasťou historickej cesty Via Carpatia," povedal minister Érsek.
Na slovenskej strane zostáva postaviť 22 kilometrov diaľnice D3. V súčasnosti je vo výstavbe úsek Čadca, Bukov - Svrčinovec v dĺžke 5,7 km, ukončenie je plánované do konca roku 2020. "Zostávajúce úseky od Čadce do Žiliny sú v súčasnosti v príprave a výstavba by sa mala uskutočniť čo najskôr, v závislosti od dostupných finančných prostriedkov," uviedla hovorkyňa ministerstva dopravy a výstavby Karolína Ducká.
Prehĺbenie hospodárskej výmeny
Úsek Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto (11,2 km) je v štádiu posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA), úsek Kysucké Nové Mesto - Oščadnica (10,8 km) v procese dokumentácie pre územné rozhodnutie a druhý profil úseku Oščadnica - Čadca, Bukov (4 km) v procese dokumentácie pre stavebné povolenie. Úsek D3 Svrčinovec - Skalité po hranicu s Poľskom v dĺžke 15,4 km je v prevádzke od júna minulého roka a úsek D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno v dĺžke 4,25 km motoristi využívajú od decembra 2017.
"Na ťahu rýchlostnej cesty R4 máme v súčasnosti už niektoré úseky dobudované. V súťaži je aktuálne severný obchvat Prešova, ktorý patrí medzi úseky s najvyššou dopravnou intenzitou," informovala hovorkyňa ministerstva dopravy a výstavby Karolína Ducká. .
Slovensko podporuje ďalšie prehĺbenie hospodárskej výmeny a využitie potenciálu poľských námorných prístavov v Gdańsku, Gdyni alebo v Štetíne. Ministri vo vyhlásení potvrdili aj záujem pokračovať v modernizácii železničných pohraničných úsekov v koridore siete TEN-T Balt – Jadran. Cieľom je posilnenie železničnej dopravy najmä v úseku Čadca - Skalité - Zwardoń - Bielsko Biala a na železničnej trati cez priechod Plaveč - Muszyna.
Viac k témam: Arpád Érsek, cesty, diaľnice, Ministerstvo dopravy a výstavby SR
Zdroj: Webnoviny.sk - Slovensko a Poľsko potvrdili potrebu pokračovať vo výstavbe D3 a cesty S1 © SITA Všetky práva vyhradené.
Populárne články
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a. s. si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.
Predchádzajúci článok
Ceny ropy posilnili, na burze v USA neobchodovalo
5 tipov na zlepšenie výkonu servera prostredníctvom monitorovania
Keď sa brucho nadúva. Kniha, ktorá konečne hovorí nahlas o téme, o ktorej sa radšej mlčí
Atómové návyky: Workbook. Praktický návod, ktorý mení život po malých krokoch